fredag 13 mars 2015

Bella Dalarna




Så där fint har det sett ut de senaste två dagarna. Det underbara vårvädret bara fortsätter! Nästan åtta timmar i boken på Rose crossen de två senaste dagarna! Precis som det ska vara nu just. Kroppen fungerar fortsättningsvis okej, varken mer eller mindre. Har en lång väg kvar att vandra för att vara var jag var och en ännu längre väg för att komma dit där jag vill vara. Nu är ju kanske inte ett tjockt distansblock det som tar mig dit jag vill, men trots allt är det snällare på kroppen än att svinköra intervaller dagarna i enda. Så därför passar distansen bättre in nu i mitt "skynda långsamt" tema. Kommer nog att hinna med intervallerna i vilket fall som helst.

Annars så var det ju idag jag skulle ha tränat och i helgen tävlat på velodromen i St Petersburg. Med den februari månad jag hade så var det helt rätt beslut att stanna i Falun och spara lite på kroppen och lite cash till andra tävlingar istället. Och med bara en okej kropp så hade jag inte heller kunnat ge mig själv rättvisa i tävlingen och troligtvis hade jag fått bakslag av den stora påfrestningen av 6 tuffa starter på 2 dagar plus resandet tur retur.
Tror stenhårt på att jag om 6-10 veckor kan se tillbaka på det tråkiga beslutet och tänka att jag gjorde rätt samtidigt som jag får se fram emot nya chanser på velodromen! De kommer ju i och för sig redan i mitten på sommaren i Helsingfors!

De optimala däckdödar vägarna!
Imorgon fortsätter distansandet. 3-4h står inplanerade imorgon så får hoppas benen samarbetar godtyckligt återigen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...