söndag 15 mars 2015

Årets längsta

Första runda på över 150 km för i år avklarades idag. Skoj att få cykla så länge i fint sällskap! Det var dock nära att det skulle ha blivit solocykling istället då jag kom till start platsen runt 30 sekunder för sent. Efter lite telefonande fram och tillbaka blev det jakt efter dom andra, först ensam, sedan med Henrik Öijer och till sist med några till. Klämde väl på rätt så bra under nästan 30 minuter och kändes riktigt skönt att få lufta systemet lite.

Väl ikapp hela gänget var vi runt 13 stycken cyklister, skoj att så många sökt sig ut i det underbara vädret! Mitt mål för dagen var fem timmar och var väl fyra andra starkingar med samma mål så vår stora klunga splittrades och vi som ville njuta längre vek av från de som inte ville njuta fem timmar.

Vi nötte på i fint tempo, lite hårdare än vad jag normalt kör mina distanser på men skönt och nyttigt att ge kroppen nya impulser. Fem timmar hade gått och plötsligt var vi tillbaka i Falun igen! Kändes som två, max tre timmar! I magen kändes det däremot att jag cyklat fem timmar, var bra tom på energi när jag kom hem, siffrorna som Garmin och P2M spottade ur sig bekräftade energi tomheten. Skapliga 4068kcal (+-2% felmarginal) hade förbrukats!
Kanon dag igen på Rose crossen med andra ord, men nu tror jag det får vara nog med nötande av vintercykeln. Imorgon skall landsvägshojen fixas i vägskick efter en vinter på trainern så att kommande träning kan köras på den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...