tisdag 3 mars 2015

Det tråkiga beslutet

Idag har jag fått göra säsongens hittills tråkigaste beslut. Var ju tänkt att jag skulle åka till St. Petersburg för Omnium FM nästa vecka. Tyvärr är inte kroppen nära att ens vara i träningsform nu just, så att tävla tre starter två dagar i rad om en dryg vecka känns inte riktigt som att det finns på kartan.
Hade varit helt annat om jag inte varit sjuk i princip hela februari månad eller om just Omnium-FM hade varit säsongens stora mål. Så nu blir mitt kortsiktiga mål att fixa luftrören och halsen träningsbara så att jag hinner förbereda mig lite inför tävlingspremiären på landsvägen om fem veckor och därefter bygga vidare mot sommaren och de stora målen!

Var andra tisdagen i rad som jag tvingats tacka nej till fina möjligheter. Nu var det ju mest en rolig resa och ett avbrott i träningen jag tackade nej till men förra tisdagen så fick jag förfrågan om jag ville åka till Litauen på en UCI-tävling på bana. Då tackade jag nej till den för jag trodde inte att kroppen skulle hålla två helgers tävlande efter varann med 4 resedagar mellan tävlingarna i och med att jag varit sjuk. Nu visade det ju sig att det var rätt beslut då inte kroppen ens höll för lite träning.

Bara att blicka framåt för det kommer nya möjligheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...