torsdag 9 oktober 2014

Säsongsbästa

Regnet bara öser ner här i Falun, fler regn dagar den här veckan än hittills under de sex andra veckorna jag bott här tillsammans! Undviker att cykla i regn den här tiden på året om det bara är möjligt då jag anser att början av träningssäsongen skall vara en motivationshöjande period, vilket kanske inte regn cykling är? När tävlingssäsongen närmar sig så blir det helt annat, då cyklar jag i regn, men inte nu när det är runt 7 månader till första tävling.
Idag gjorde jag dock ett undantag och stack ut i regnet för att lunga ner cykelabstinensen. Fem intervaller uppför och lite vått nedrull efter blev resultatet. På köpet blev jag också av med min sadelväska någonstans på vägen, typiskt. Hade inga pewpew-ben under intervallerna, men dom var tillräckligt bra för att jag skulle köra nya säsongsrekord. Inte så svårt att köra rekord nu på säsongen men ett rekord är alltid ett rekord! Annat glädjande var att jag låg på samma watt/kg under fem minuter som mitt rekord från Mallorca i våras! Skoj!
Imorgon skall jag försöka lista upp åt er några mål som jag har för träningssäsongen. Se till och kika in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...