onsdag 8 oktober 2014

Det tar sig

Igår på kvällen var det löpning i höstregnet. Tredje passet dom två senaste veckorna med Acics på fötterrna. Direkt från första löpsteg kunde jag gladeligen notera att det gick lättare nu än sist, mycket lättare! Den känslan höll i sig i 20 minuter innan pinan kom. Varje steg efter 20 minuter tog rejält ont, precis som hela rundorna förra veckan. Var ju trotsallt ett framsteg att jag kunde springa 20 minuter utan smärta. Dock var det fortsättningsvis långt ifrån roligt!

Nu imorse har jag gymmat. Skall försöka tillägna ett helt inlägg åt gymträning för cyklister nu under höstvintern. Även på gym fronten går det framåt. Klarade av lite tyngre vikter redan idag jämfört med förra gången. Kommer att vara så att jag "blir starkare" nu i kanske en månad gissar jag, innan jag får börja slita mera för framsteg. Är ju alltid lätt att få tillbaka ganska mycket styrka då man en gång haft den. Är ju tvungen att köra på skrattretande vikter ännu jämfört med under hockeyåren, men jag ska närma mig dom har jag bestämt!

Nej nu får det räcka med bloggning, måste börja plugga anatomi inför morgondagens gruppuppgift.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...