söndag 6 april 2014

Mallis14 #8 distans

Sista dagen på andra och troligtvis sista rena fyra dagars blocket. Sista dagen betyder distans så siktade på fem timmar med så jämna watt som möjligt, ett annat delmål för dagen var att köra igenom utan större paus. Idag hade jag sällskap av farsan och Harri som satt på hjul hela dagen. Skönt att åtminstone ha någon att prata med ibland.
Efter en första rusning på en knapp halv timme för att köra ikapp sällskapet för dagen som stuckit iväg lite tidigare så kalibrerade jag benen till 220-260w och 90 kadens och så kopplades autopiloten på. Fick in ett sällan skådat flow direkt och av bara farten hade 100 kilometer rullat. Dagens sällskap tyckte sig ha fått tillräckligt vid 100 kilometer och jag fick fortsätta solo för att nå mina fem timmar. Så hände det flowet försvann, allt blev jobbigt och plötsligt hade jag punktering på bakhjulet. Första på landsvägen för denna säsong, surt! Men åtminstone fick jag ju byta slang i solsken och närmare 20 grader. Efteråt körde jag nästan kortaste vägen hem, då jag inte hade någon mer reservslang. I och med depå stopet hade allt flyt försvunnit, allt kändes jobbigt och motigt efteråt. Tänk så det kan svänga. Klockan stannade idag på knappa fem timmar och 146 kilometer, så får väl nog vara godkänt.
Sa Rapita

Dagens tåg
Pit stop

Planerna för imorgon är ännu oklara, hoppas på en lugn fyra timmars runda i medvind och solsken, men kan också hända att det blir en vilodag. Kroppen får bestämma imorgon när jag vaknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...