torsdag 10 april 2014

Mallis14 #12 Roligt i bergen

Har mer eller mindre hållit mig bort från bergen i år, om man bortser från Coll de Soller. Orsaker till det är: 1) Vi har inga berg i Finland och enligt man tävlar som man tränar filosofin så har jag valt bort dom. och 2) När jag är så tung som jag är så blir bergsdagar rejält tunga påfrestningar, till och med för tunga med tanke på resten av lägret.
Men idag var det dags att köra lite mera uppför än tidigare. Coll de Soller-Puig Major-Coll de Soller var rutten och träningsplanen var sweetspot uppför Soller, PB tid uppför Puig Major och till sist sweetspot uppför Soller igen. Allt gick enligt planerna, båda gångerna uppför Soller gick på precis rätta watt och fick till en putsning av rekordet uppför Puggen med fina fyra minuter. Lägrets nästan 50 timmar träning kändes så klart av i benen så med fräschare ben och sällskap så gissar jag att ytterligare någon minut går att kapa, men det får vänta till nästa gång! Nya rekordet lyder 47:43 enligt Strava, inget att hurra över, men med tanke på att jag inte är någon bergsget så får tiden duga.



Efter alla tre backar så blev det lätt fin-åkning mellan åkrar och murar! Stört gillar dom mindre vägarna här på holmen som har perfekt asfalt och nästan obefintlig trafik. Mera Mallorquinska vägar åt folket säger jag bara!

Imorgon ska det jagas nytt rekord upp från Sa Calobra, nio svidande kilometer i en plattlännings ben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...