lördag 5 april 2014

Mallis14 #7 riding solo


Redan sjunde dagen på holmen! Tänk vad tiden går fort då man får göra precis det man vill och leka cykelproffs. Idag blev det för första gången under lägret att köra solo. Kan nog lätt konstatera att det är mycket roligare, mer givande och mera motiverande att köra med andra, speciellt då det skall köras intervaller.
På dagens program stod två gånger Soller under strålande sol och blå himmel. Sökte mig upp mot Soller och redan från start började jag känna av oroande vindar. Direkt jag kom ur Bunyola fick jag bekräftat mina onda aningar, det skulle vara motvind uppför backen. Fort bort med stoppuret från Garmin och bara fokus på watten. Nästan samma watt som i måndags på båda varven men över en minut långsammare på båda varven blev resultatet av motvinden. Tur att man har watten att titta på för annars kunde man ju bli lite ledsen i ögat om man bara skulle se att man tappat en minut sedan förra gången!
Dagens utsikt
Efter att jag slitit mig upp och kört benen trötta för dagen så var det dags att fundera ut hur jag skulle ta mig hem. Direkt hem kändes klent. Omväg på platten kändes inte heller så lockande, ville ha något nytt! Efter en liten stunds funderande så blev det att köra hem via Orient stigningen. Inget helt nytt men nytt åtminstone för denna resa. Med detta väg val fick jag över 15 minuter varierande sweetspot-körning på köpet, så i efter hand är jag nöjd med valet. En annan sak som jag är nöjd med är att jag för första gången lyckats navigera rätt i Alaro! Aldrig tidigare hittat rätt där men idag flöt allt bara på! Belöningen var en toppen fin rullandeväg bland de mallorquinska åkrarna!
Up, up and away!
Saldot för dagen 125 kilometer och nästan 4.66 timmar körtid. Imorgon väntar distans på platten. Siktar på 140-150 kilometer innan det är dags att bänka sig för Ronde van Vlaanderen och förhoppningsvis Spartacus show!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...