tisdag 28 februari 2012

Vår?

Som ni kanske kunde gissa så fick vinter pälsen på mitt huvud ge vika för saxen idag, Otroligt skönt med kort hår på nytt. När jag kom från frissan var det bara att snabbt fixa någon mat för att sedan kunna sticka ut på en cykel runda. Termometern hade hela dagen visat positiva siffror och de gjorde den fortsättningsvis när jag började klä på mig träningskläderna. Efter 15min på cykeln så kunde man bara konstatera att termometern hade lurats, känslan i luften var betydligt kallare än de +0,4 grader som kvicksilvret visade. Dagens fuktiga snöfall hade smittat av sig på resten av luften och gjort den väldigt fuktig. Fukten gjorde den här rundan till en av de kallaste under det här året. Var flera längre partier som jag och Danke fick cykla i isande kall dimma. Rundans mål var klubbens tempo bana vid Grisselören. Blev inget tempo idag men en bild blev åtminstone tagen.
Hoppas på lite torrare luft till imorgon för då ska de cyklas betydligt mer än de 2 timmar som jag tramppade idag. Bara vädret tillåter så sticker jag redan från morgonen iväg på en Nådjärv runda. Den borde bli runt 3 timmar lång, efter det så ska det vilas och torkas kläder så att man kan sticka ut på ett till utomhus pass på kvällen. Är ryggen riktigt på humör så blir det ett bål pass mitt på dagen. Körde ingen bål idag för ryggen är ännu inte i det skicket att jag vill pina den med ännu mera belastning, men som sagt morgon hoppas jag att den ska vara redo för utmaningen. 
Nu blir det bara att köra en skön stretch för att sedan sova några timmar innan de officiellt blir att inviga SPORTlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...