torsdag 2 februari 2012

K-k-k-k-kallt!

Vaknade till -28 idag! Tur att man hade arbete hela dagen så att man inte hade känslan att måste träna ett pass ute. Som jag sagt tidigare så äter kylan upp mina tränings timmar då jag varken har lust att köra 2h pass på trainern eller klarar av att träna ute. Med det sagt så kan jag ju meddela att gårdagens planerade kort mtb runda uteblev. Intervallade mig istället på trainern en knapp timme. Blir något liknande idag följt av ett ordentligt bål pass. Bål muskulaturen sägs vara en av de viktigare muskelgrupperna för cyklister. Har inte tränat bålen alls sedan oktober ifjol. Formen på den fronten är med andra ord inte vad den ska vara, men skall bli ändring på det!
Det kalla vädret som blåst in över Europa från Sibirien har även förstör för cykelproffsen. Nu just pågår ett 5 dagar långt etapp lopp i Frankrike. Idag skulle andra etappen köras men arrangörerna var tvungna att korta av den 149 km långa etappen till bara 48km på grund av snö och temperaturer under noll. Tur att man inte är ensam om problemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...