torsdag 2 februari 2012

Kvälls roligt

Som planerat körde jag ett trainer pass ikväll. Blev en ny variant, 2x20min. Bra med lite omväxling till min favorit, 3x3 intervallerna. Tyckte att intervallerna gick överraskande lätt mentalt fast de var så pass långa som 20 minuter, kanske hjärnan är mera beredd på det om man har planerat det en dag på förhand? En annan sak som kanske gjorde att passet gick lite lättare var att jag hittade lite ny musik innan passet. Hörde en låt, sen var jag fast! Gruppen heter The Glitch Mob. Vet inte riktigt i vilken genre de passar bäst men enligt mig låter det lite som någon slags mildare mer melodisk dubstep. Längst ner bjuder jag på två fina låtar som de lagt sitt stämpel på, en remix som var den låt jag hörde till först och sedan en av deras egna låtar. 
Direkt efter trainer passet så var det dags att pina magen lite. Kommer med storsäkerhet ha problem att komma ur sängen imorgon vilket inte roligt men man vet ju åtminstone att man gjort något vettigt. Blir i fortsättningen att köra bål övningar varje dag. Funderar på om man skulle köra 3 dagar med dynamiska övningar följt av 3 dagar med statiska övningar. Borde bli bra det tror jag. Körde ju inte längre än 15 minuter idag men på sikt så skall nog passets längd upp mot 40 minuter. 
Nu blir det dags avslutande stretching så att man inte är totalt stum i benen imorgon. Här är de två låtarna jag skrev om:
  
Den fina remixen av The White Stripes legendariska låt Seven Nation Army.


Och deras egna mästerverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...