måndag 13 februari 2012

JOBBig vecka

Ja här har det varit tyst. Förra veckan var ordentligt tung på jobb fronten. Hade "bara" ett heltids vikariat när veckan började, när veckan var slut så hade jag vikarierat 5 olika lärare. Blev med andra ord fulla dagar hela veckan och minst lika fulla kvällar av lektion förberedelser. Med det sagt så kan man lista ut att träningen och bloggandet blev lidande. Jobbigt när vardagen inkräktar på fritiden ;)
Han trots det fulla programmet med lite träning under veckans vardagar. Lite skridsko åkning, lite styka, lite trainer och lite skidor blev det under veckans första fyra dagar. Fredag-söndag så var riktigt fina träningsdagar. Hann med två pass på mtb och tre pass i skidspåret, tillsammans gav det nästan nio timmar på det förlängda veckoslutet. Sammanlagt för hela veckan steg träningsmängden till knappa 11 timmar. Den här veckan inleddes med ett skönt 2 timmars mtb pass med Kenneth. Morgondagens träning så är ännu oplanenerad då meterologerna lovat ordentligt med snö till imorgon vilket skulle betyda att skidspåren är löjligt mjuka och att cykelvägarna knappast är plogade. De finns två möjligheter, 1) hoppas att det inte har snöat under natten och stiger upp tidigt för att skida på morgonen före mina lektioner börjar, 2) trainer och styrke träning på kvällen. Som de ser ut nu så lutar det mot alternativ #2 men vi får se hur jag känner mig imorgon, kan ju hända att de blir nått helt annat också. Imorgon får jag förhoppningsvis även den sista produkten i det paket som jag köpte förra veckans tisdag. Paketet är främst en investering till mitt kommande studieliv (va säger du nu Mas?), men även ett paket som kommer att lyfta mitt bloggande till en ny nivå när vi kommer till sommarens tävlingssäsong. Förhoppningsvis mer om det här imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...