fredag 3 februari 2012

Sliten

Under hela dagen har jag varit förvånad att jag inte varit sjukare o stummare i kroppen idag än vad jag varit. Tänker då först och främst på magen efter att den fick sig en rejäl omgång igår, men även på benen då de fick två ordentliga genomkörare igår. Bestämde mig för att köra 2x2x10 minuters intervaller idag då benen som sagt hade kännts bra under hela dagen. Direkt jag började tramppa så kröp dendär stumheten som jag trodde att jag hade sluppigt in i benen. Blev med andra ord jobbiga intervaller. Men det var inte det värsta som kroppen hade bestämt att sig för att bjuda på.
Igår sa jag direkt efter bål passet att jag kommer ha sjuka magmuskler idag, första gången under hela dagen som de gjorde sig påminda var under rep nummer 1 av bål övning 1. Fick pina sig igenom alla 15 minuterna med skrikande magmuskler. Lär vara ännu värre imorgon men no pain, no gain! Gäller bara att bita ihop för snart så försvinner sjukheten.

Imorgon kommer jag först att köra 30 min lätt lätt på trainern för att spinna bort slagget som lämnat i benen. Till eftermiddagen/kvällen har jag planerat köra ett monster intervall pass till vilket jag hämtat inspiration från de tuffa off-ice intervall passen vi hade me hockey laget för några år sedan. Skall räkna lite ännu hur långa intervallerna skall vara. De som är säkert är att passt byggs upp runt fyra delar. Första delen innehåller två långa intervaller, andra delen har fyra stycken som är hälften så långa som de i den första delen. Den tredje delen har åtta stycken intervaller men de är bara en fjärde del av de första. Intervallerna i sista delen är 16(!) korta intervaller, 1/8 av längden på de första för att vara exakta.
I tidera när vi sprang dehär med hockey gänget så hade vi 2x800m, 4x400m, 8x200m och 16x100m. Den snabbtänkte märker att sträckan på alla delar är samma, de vill säga 1600 meter. Imorgon kommer intervallernas längd att bestämmas av tiden inte sträckan, men som sagt måste jag räkna och se hur långa intervallerna skall vara så att jag inte hamnar att sitta 6+ timmar på trainern. Nu blir det att avsluta dagen med en härlig stretch så att man har åtminstone lite fräscha ben till morgondagens tramppande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...