måndag 28 november 2011

Vinter däck nästa!

Lever livet som bäst. Får träna så mycket som jag vill, ingen annan en jag som sätter stopp. För er som inte vet så har jag ett mellanår i studierna och arbetar som bäst som vikarie när jag behövs. Har framtida planer på lärar yrket så den här lösningen kan ses som optimal.  Har inte haft något arbete de senaste dagarna och som bäst ser de ut som att jag bara har en arbetsdag denna vecka. Får ju såklart ingen lön de dagar jag inte arbetar vilket är lite sämre men jag har ju istället mer tid att träna och göra det som jag brinner för just nu!

Planen för idag var att tillsammans med farsan, som har semester den här veckan, cykla ute en par timmar, sommardäck på cyklarna såklart. När vi steg upp så var marken täckt av snö (ÄNTLIGEN!) men termometern visade +0.8 grader. Till först hade vi inga problem med halkan men när vi senare under rundan kom till ställen som var snö hade smält till vatten som sedan hade frusit till is så blev de problem. Vurpade en gång riktigt ordentligt när cykeln bara stack iväg från mig. Som tur var klarade jag mig med lite sjuk armbåge och höft samt blåmärken. Tyvärr räckte de inte med den vurpan. Vi tog väldigt försiktigt efter att jag gått i marken, men inget hjälpte. Med jämna mellanrum så for cykeln iväg, som tur hann vi parera med fötterna på alla resterande halvvurpor. Kvällens projekt blir förutom ett trainer-pass att byta till Nokias spik däck på Cuben. Kommer att rulla betydligt sämre imorgon och resten av vintern men det är betydligt säkrare då man inte vill skada sig. Rundans facit blev 58km på knappa  tre immar, 1 vurpa och många okontrollerade piruetter och powerslides.

NU-> däcksbyte

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...