måndag 28 november 2011

478km

Har räknat lite på mitt ända riktiga tränings mål för den här cykelsäsongen. Målet satte jag upp i april när jag började cykla på allvar efter att ha vilat bort skadorna från förra ishockeysäsongen. Det då otroliga kilometer målet var 10000km. Det kändes verkligen långt borta till först eftersom jag i princip gått skadad hela vinter med axel, nyckelben och menisk som bråkat, vilket gjorde att jag hade den sämsta konditionen jag kan minnas att jag någonsin haft. Ännu till blev jag sjuk i slutet av februari, den ordentliga förkylningen höll i sig ända till sista veckan i mars!
När jag väl kunde börja cykla första veckan i april så var rundornas längd runt 10km. Efter den otroligt fjuttiga sträckan var jag så trött att jag somnade DIREKT efter duschen! Som tur var har de gått en tid sedan det där. Nu är jag inne på min bästa höst i hela mitt liv om man ser på hälsan, har bara varit sjuk en vecka och orken finns för nästan vad som helst.
 Till och med träningsmålet börjar även det närma sig avklarat. Av de 10000km som skulle cyklas under 2011 så är bara 478km kvar! Det betyder att jag sedan april cyklat 9522km vilket jag nog får vara nöjd med :)
För att klara målet borde jag hålla en takt med 14.5km per dag resten av året, vilket väl inte ska vara omöjligt. Med den här vetskapen i huvudet så blir det att hälsa på John Blund och imorgon, tidigt sticka iväg på en 3 timmars mtb runda, med vinterdäck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...