måndag 2 maj 2016

Skive-löbet UCI 1.2 - Slit o släng

Sista dagen i Danmark var väl kanske den sämsta för egen del, åtminstone om man ser till den fysiska prestationen. Var trött och mörbultad efter crashen i lördags. Vänster handen var i princip bort domnad hela loppet.
Precis som tidigare så började dagen med full gas tills en liten grupp fick utrymme. Då lugnade allt ner sig för oss i klungan. För egen del var målet idag att ta mig så långt i loppet som möjligt men även att försöka ta mig till toppen av klungan och stanna där. Lyckades väl inte helt någon gång men bra nära var jag ett par gånger.
För min del tog dagen slut i en sekvens där vi var fyra från laget som gick i backen i en crash. Alla var snabbt uppe och jag offrade mig för att de andra skulle komma tillbaka till klungan lättare. Väl tillbaka så var jag ner och hämtade lite dricka ännu som delades ut och precis då sista utdelningsflaskan lämnade min hand tog mina ben slut. I nästa kantvindsparti flög jag som en handske ut ur tävlingen.

Finns väl inte mer att säga om den här tävlingen så avslutar med en sandwich och återkommer med lite tankar om hela helgen:

Bra: klarade av att hjälpa laget i ett kritiskt läge
Att förbättra: Vore ju skoj att komma i mål. Likaså vore det skoj att inte crasha. Positioneringen.....
Bra: jag åt och drack i en bra takt! Små babysteg mot att hitta strömmarna upp genom klungan.

Avslutar med en gammal goding som mer än väl stämmer efter helgens bravader!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...