lördag 14 maj 2016

Scandinavian Race UCI 1.2 - nöjd men besviken

Fjärde UCI starten för i år avklarad. Jag vet inte vad jag skall säga. Nivån var långt ifrån omöjlig så är en enorm besvikelse att inte komma i mål. ENORM.
Lagets taktik för dagen var att köra aktivt och ta plats i någon utbrytning, tog åt mig det och stod för lagets alla fyra attacker. Första gången jag visade mig för vinden så fick jag direkt lucka och strax anslöt en Holländare och en från Stockholm CK. Tyvärr tyckte Holländaren att det gick för saktat och höjde farten ut ur en kurva. Krävdes mer watt att försöka gå med än att attackera ur klungan. Tappade duon, var förbannad. Blev betydligt mer förbannad nu ikväll då jag märkte att utbrytningen jag skapade var den grupp som fick namnet dagens utbrytning och körde framför klungan majoriteten av tävlingen...

I klungan så vilade jag en stund och försökte som sagt tre gånger till senare under loppet. Vid ca 100km så kom första krampkänningen. On-Off naturen i tävlingen kombinerat med värmen (4-6 grader och vind) gjorde att låren betedde sig konstigt. Vid runt 150 km av 194km så sa benen upp sig för dagen.
Ingen från laget kom i mål...

Dagens Sandwich!
Bra - Jag har en perfekt cykel
Förbättra/dåligt - laget prestation, formen från 3 veckor sedan som bortblåst dock bättre än före jag vilade förra veckan, att jag inte kom i mål.
Bra - Kändes som nivån var rätt för min utveckling, fick åtm träning
Daniel Lundvall fångade ett av mina försök på bild 

Laget på inskrivningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...