fredag 18 december 2015

Höstens skola avklarad

En bra dag idag, sista skoldagen år 2015 avklarad och det var en intressant sådan! Nu just pratar vi om nutrition i skolan och visst finns det förbättrings potential hos herr Pettsson. Därför så har jag nu under vecka beslutit mig för att från och med 11.1.2016 påbörja ett strikt kostschema för att nå till tävlingsvikten passligt till FM-TT den 22.6.2016. Blir att väga och mäta allt under några månader så att jag har koll på allt, men målet gör allt det extra jobbet värt det.
Som första steg har jag idag talat med herr Toppfysik, mer känd som Fredrik Ericsson, om att gå på en DXA-scanning efter jullovet. Det är metoden som hålls som "the gold standard" inom kroppsmätning, så när metoden finns tillgänglig så vet jag inte varför jag inte skall ta vara på den bästa möjligheten. Blir intressant att se precis hur mycket muskler, fett, vatten osv som finns på kroppen och var det finns! Kommer med all säkerhet vara en enorm morot inför våren!

Träningen de torsdag och fredag har bestått av ett trainer pass i torsdags då jag körde knappa 340 watt i 45 minuter utan större bekymmer. Skönt, trots att inte luftrören varken före, under eller efter var helt 100. Idag blev det Toppfysikpass på velodromen, till skillnad från att jag normalt sett kör under utväxlad körde jag idag med den största utväxlingen jag har. Kroppen var inte riktigt överens med utväxlingen men det gick ändå helt okej. Avslutade med att köra ett nytt PB på flygande varv efter passet! 11.96 tog varvet ikväll trots att jag inte fick sådan spinn på bena som jag ville.


För drygt ett år sedan, när jag för första gången var uppe i banan, körde jag vingligt presterade 13.10 på flygande varvet. 1.04 sekunder (8%) låter inte mycket, men är klart tecken på att mina bankunskaper blivit bättre!

Vill du läsa lite mera om GIF-Chebici laget finns en artikel/pressrelease att läsa på kestävyysurheilu. Kolla in den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...