torsdag 15 januari 2015

Full gas

Körde första intesiven på velodromen idag. Har av någon anledning inte velat ta mig ner till dom tidigare men idag kände jag mer för att klämma watt på rondellen än på trainern. Lär inte ångra beslutet, fina ben gjorde att jag fick helt okej fart ur mig idag och att passet blev till en fröjd. Var ner och bombade på såna tider som jag aldrig varit ner på tidigare. Kul när man får se framstegen i form av minskade sekunder per varv!


Testkörde disken idag. För er som undrar så är det precis samma disk som jag använder mig av ute på Aeroflyern, enda skillnaden är att jag har bytt axel så att det nu har rätt bredd för banan och så att det är fastnav på den. Tyvärr var det inte samma skillnad inomhus mellan disk och ekrat hjul  som ute i vinden. Men visst en liten fördel lär det väl ge, om inte annat så ser ju cykeln mera rå ut nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...