söndag 3 november 2013

Segis

Andra distanspasset på lika många dagar. Gårdagens bonk kändes inte alls av idag utan benen var överraskande fräscha till en början. På torget fanns åtta starka cyklister som sega jag skulle få cykla med idag. Roligt att så många hittat ut denna gråa november söndag morgon, finns många sommar söndagar då antalet cyklister på torget är betydligt mindre!
Formen är väl på väg åt rätt håll, eller åtminstone känns det så. Är fortfarande en trög segis på cykeln men jag orkade bra i två timmar innan det sedan blev en timme pina då jag jobbade för att hänga med samtidigt som jag ville undvika bonk-hammaren. Lyckades halvt, undvek bonken men tappade delar av gänget på en mjuk grusväg. Hur som helst så fick jag ut precis det jag ville av helgen: okej antal timmar på crossen, vänja kroppen att använda fettdepåer och det allra viktigaste, att ha kul!
Nya tag mot nya framsteg imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...