tisdag 5 november 2013

November dimma

Klockan åtta imorse var det dags för dagens cykelpass. Alla väder tjänster hade utlovat regn och storm till 10-11 tiden så var bara att stiga upp tidigare för att försäkra mig om att få träna i torrare före. Lyckligtvis gick chansningen hem och jag fick cykla lugnt och regnfritt i november dimman. Sorgligt nog har ju inte "stormen" ännu kommit så skulle ju ha med facit på hand kunde jag ju ha sovit någon timme till.
I varje fall var jag ute tidigt och det var super skönt, finns ingen skönare träningstidpunkt än när man stiger rakt upp ur sängen och bara stoppar nått i magen för att sedan inleda träningspasset! Topp Klasse! Lite extra glädje spred sig i kroppen direkt när jag märkte att jag hittade lite flyt i cyklingen. Något som fattats under dom fyra senaste passen men som nu hade kommit tillbaka. Känslan när det bara rullar på nästa av sig själv då man blivit van med att få jobba för minsta lilla är toppen. Hoppas att samma flyt fortfarande finns kvar om dryga timme då jag får böra söka mig till ishallen för lite rinkbandy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...