torsdag 25 september 2014

Nytt ställe betyder

Då jag nu har bott i Falun i drygt en månad och fått utforska stället lite mera så har jag insett vilka träningsmöjligheter för vintern som finns här och inte finns hemhemma. Några få grejer som jag kommer att använda mig av i vinter är:
  • Friidrottshallen, hall med 200meters bana och allt som hör friidrottens grenar till. Bonus är att bara en dörr skiljer mellan gym och friidrottshall!
  • Runn, på sjön mellan Falun och Borlänge skuttar dom upp isbanor för långfärds skridsskor
  • Lugnet, Sveriges snösäkraste och bästa skidspår vintern 2014-2015 tack vare att skid-VM ordnas här i februari nästa år
  • Velodromen, cykla runt i ring
Dom där fyra kommer med all säkerhet att vara normala inslag i min träning i vinter. Dom kommer att göra min sedan tidigare allt för enformiga vinterträning mycket roligare och mer givande, vilket i slutet förhoppningsvis skall gör mig till en rejält mycket bättre cyklist.
Det finns bara möjligheter, det gäller bara att ta vara på dom!

6.jpg
Foto:Christian Andersson /runn-is.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...