onsdag 10 september 2014

Onsdags VM

Lite orolig var jag allt då jag rullade iväg mot lugnet, hade ju aldrig kört min cyclocross som den skall köras på riktigt. Visade sig att det var otroligt roligt att använda crossen till det den är gjord för!
Vi körde tre heat på två varv var och varje gång var jag ju såklart en bra bit från täten, men det hade jag räknat med. Ovana och bristfällig teknik vid av och på hopp samt minimalt med tillit till cykeln gjorde att det inte gick snabbt i början.
Första heatet gick på 10:44, enda heatet jag nästan lyckades med starten i! Tyvärr var jag rent ut sagt för dålig och ovan på crossen så hann inte med riktigt i svängarna. Hade ett lite personligt mål inför första och det var att inte bli sist och inte göra bort mig helt och hållet. Borde ha klarat båda.
Andra heatet var snabbast. Kämpade sida vid sida nästa hela tiden med ITP kompisen Jim vilket var skoj. Cx ger en helt annan man mot man kamp än lvg cyklingen! Andra heatet var också dagens snabbaste på 10:29. Tekniken var bättre än första varvet och man mot man situationen gjorde att man taggade till lite extra.
Tredje och sista heatet gick på 10:42. Värdelös start! Dagens fyra timmar träning började märkas i benen, var inte alls lika rapp ur kurvorna mera vilket syns på tiden. Tekniken var bäst av alla tre heaten men det syns inte på tiden då kroppen inte riktigt ville mera denna kväll.

Nöjd över att ha överlevt med äran i behåll rullade jag hem med läpparna till öronen. Det här var ju super skoj! Varför kör vi inte mera Cx i Finland än hela två tävlingar per säsong? Väntar redan till nästa veckas onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...