onsdag 29 januari 2014

Testing day, mitt test

Jobbat lite idag. Vilket endast var skönt då det förkortade tiden fram till klockan 18 då mitt test skall köras igång. Då kan kör test är det ju bäst att försöka hålla så många faktorer som möjligt så lika som möjligt. Därför har jag nu i vinter lagt i system att köra test på onsdag med måndag och tisdag innan som rejäla vilodagar. Därtill försöker jag köra runt kl 18 varje gång, pumpa däcken till precis 8.5 bar, värma upp på samma sätt, använda samma cykel osv. Orsaken till att jag gör dessa saker är för att få så jämförbara resultat som möjligt. Är inte testen jämförbara så finns det absolut ingen vits i att testa sig, om man då bortser från att man får ett bra träningspass på köpet.

Själv kör jag endast ett 20 minuters maxtest. Tycker jag får ut det mesta vad jag behöver tack vare det. Med hjälp av avgW för 20 minuters-intervallen får jag lätt fram räknat FTP vilket jag sedan bygger all träning runt för dom kommande tre veckorna. Ända nackdelen med att bara köra ett 20 minuters test är att jag inte får fram ett watt värde att Köra vo2max intervallerna efter. Men det är inget jag grämer mig mycket över då jag kör dom passen som tävling mot mitt senaste pass av samma typ.

Nu blir det bara att sadla Rosen, vässa pannbenet och bita ihop i 20 minuter så länge dom fria väte jonerna gör sitt bästa för att stoppa min framfart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...