fredag 26 oktober 2012

SNÖ-distans

Vintersäsongens första snö-distans avklarad! Oj, vad jag har saknat  att bara sitta och trampa utan att behöva köra hårt, utan att behöva tänka på klockan, utan att alls behöva oroa sig om någonting! Älskade vinterdistanser, jag har saknat er!

Blev 3 timmars snö kaos idag. Till en början snöade det inte alls mycket, men efter bara någon minut öppnade sig molnen och började hälla ner snö. Det tog en bra stund förrän min sikt var längre än 50-100 meter, vilket gjorde att man fick känna sig helt ensam och bara trampa och tänka.
Snö fortsatte bara att komma ner och plötsligt så var snötäcket på marken närmare 5cm på vissa ställen. Fick bara börja tänka att det ger bättre träning om det är mera snö, annars skulle det ha blivit jobbigt mentalt också.

Plötsligt när jag kom ut till Fäboda så slutade det snöa och mängden snö som jag måste jobba mig igenom minskade till knappa centimetern, perfekt med andra ord! Solen ville nästan till och med titta fram över havet.




Vinter paradis?
Storm trivdes i Fäboda skogen, men tyvärr tog den till sist slut. Fick söka mig vidare och mellan Nabba och Sundby började andra halvleken i snökaoset. Massvis med snö som skulle plöjas igenom, motvind och värsta snöyran jag sätt i vinter! Så fortsatte det enda hem, via Bennäs och Grannabba.

När jag kom hem var jag stel frusen, jag var vrål hungrig och trött, men ändå så fanns ett leende på läpparna! Det var roligt att cykla och det var roligt att vinterdistansa! På nytt imorgon men då eventuellt med vinterdäck, trots att jag inte hade några som helst problem idag med Racing Ralph.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...