tisdag 23 oktober 2012

Höstfenomen

Det finns en stor skara höstfenomen, tex. blir löven å träden gul-orangea, det blir kallare och det blir framför allt mörkare. För egen del finns några höstfenomen som är unika för mig. Ett nämnde jag om redan för någon dag sedan då jag sa att jag tidigare alltid var sjuk på höstarna. Ett annat mycket bättre exempel är att jag på något konstigt sätt alltid under höst tider lämnar framför Youtube och beundrar Downhill videor! Skulle mer än gärna vilja testa downhill, tyvärr är ju inte möjligheterna alltför stora i vårt platta land, men några platser finns det. O andra sidan så är det väl kanske bra att det inte finns altför många fina banor här, för om jag (med min nästan obefintliga skogs teknik) skulle testa på DH så skulle jag med all säkerhet få uppsöka sjukhuset med brutna ben!

Slutsatsen som jag kan dra är väl som så att jag får krypa under täcket och ha det varmt och imponeras av de fina filmerna som finns på tuben. På så sätt håller jag nere skaderisken markant.

Här är två fin fina klipp av de hundratals som finns där. Se och avundas.



4 kommentarer:

  1. Pate och jag åker på nya äventyr nästa sommar/höst. Bara att hänga på då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara roligt! Måste checka schemat senare om de passar ;)

      Men skulle väl nog vara förnuftigast att inte pröva för a) de e troligtvis kul b) hemförden går via sjukhus.

      Radera
    2. Vi får ta det efter tävlingssäsongen så är det inte så farligt med lite skador :)

      Radera
    3. Efter säsongen betyder troligtvis november för min del så de e nog oklart om de går då heller :/

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...