lördag 4 augusti 2012

Ny cykel

Med en cykel såld så måste ju en ny komma in på den tomma platsen. Tanken att sälja min reserv cykel föddes då jag började planera var och hur jag skulle kunna uppbevara 2 stycken träningscyklar i Åbo. Orsaken till att två stycken skulle behövas är att jag vill kunna cykla utomhus på vintern samt cykla på trainern inomhus. Tyvärr har jag inte ens nära utrymme för två cyklar, så jag fick börja söak alternativa möjligheter.
Ganska snabbt så dök tanken om en cyclocross upp i huvudet. Skulle jag äga en sådan skulle jag bara behöva 2 hjulpar (vilket jag har), ett med slicks och ett med vinterdäck. Mycket mera utrymmes ekonomiskt! Samtidigt tänkte jag tanken att köra med slicks på mtbn på trainer samt vinter däck ute. Den ekonomiskt bästa lösningen. Skulle jag ha valt lösning #2 så skulle jag vara utan cykel på hemmafronten om jag gör något längre hemesök under vintern och i en sådan situation kan man ju inte sätta sig! Kvar var bara cyclocross alternativet då. Vackert så!

Nu under inkommande vecka skall jag beställa en Rose Cross RS-2000. Eftersom Rose erbjuder möjligheten att konfigurera om cykeln enlgit egna behov så frågar jag nu ni läsare som har mer erfarenhet av Cx. Vad skall jag tänka på när jag konfigurerar ihop min Cx? Vilka cross däck är bra (har att välja mellan Racing Ralph, Conti Speed och Vittorias Pro Cross)? Vilka hjul passar bra på en Cx? Plus alla andra tips som ni kan komma på :)

Väntar på att tipsen ska flöda in i komentarsfältet ;) Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...