måndag 6 augusti 2012

Nå, Hur gick det?

Happy, HAPPY! Knät bråkade inte alls idag fast det fick ta rejält mycket mera stryk idag jämfört med i torsdags. Planen var att testa köra par tempo intervaller med Kenneth. Kände direkt när vi drog i gång den första att idag är knät i skick, vilket också betyder att hela kroppen är i skick!
Första intervallen på knappa 10 minuter gick undan med ett snitt på 48 km/h. Kyllä kelpaa som man skulle säga på landets andra språk. För att skarva siffrorna med ord så kan jag ju säga att det gick lätt, överraskande lätt med tanke på att jag inte tränat på en vecka. Direkt Kenneth gick om mig så ville jag fram och dra på nytt, det rullade bara på så att säga. Vi körde ytterligare två intervaller på lite andra längder. De rullade också på riktigt bra med ca 44km/h fart på båda.

Imorgon utlovas regn, men det kommer jag att trotsa med att utmana mig själv mot klockan på en egen ca 20km tempo bana. Räknar inte med någon super tid, utan kör det mest för att få testa att pacea mig själv igenom en såpass lång tempo bana. Har aldrig kört ett riktigt tempo lopp och aldrig kört på allvar mot klockan under en såpass lång distans som 20 kilometer. Blir roligt att se hur kroppen och speciellt knät svarar.

Passande låt till kvällens sinnestämning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...