fredag 31 juli 2015

Fas två av säsongen 2015 - motvind

Efter landsvägs FM för en månad sedan övergick jag i fas två av säsongen. Det betydde att jag skulle börja sommarjobba och satsa mer på kvalitetsträning. Viktiga tävlingar för denna fas var finska mästerkapen på velodrom och i partempo. 

Fasen började med ett fint besked från Falun, men mer om det inkommande vecka. Sedan började motgångarna: blev utan linjecykel, körde poänglopps FM på bana förkyld (men gick ju trots det bra) och fortsatt dunder förkyld ännu två veckor senare samt fortsättningsvis utan linjehoj. 

Imorgon hoppas jag trots förkylningen att kunna prestera lite på velodrom. 4km och Scratch står på schemat. Hostar som bäst slem som om de vore mitt jobb så vore det inte FM så hade jag kvitterat ut en DNS, men nu testar jag åtminstone vad kroppen säger. Förväntar mig inget, trots att målet var en ny medalj. Imorgon ser vi hur det går, antingen är jag nöjd eller så vinner förkylningen över mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...