måndag 17 november 2014

Första två veckors perioden klar

Två tuffa veckor bakom mig. Haft, som ni säkert märkt, riktigt fina pass och nästan allt har känts perfekt. Lite små tweakar till nästa tuffa två veckors period så skall det bli ännu bättre!

Lite siffror från dom här två veckorna:

  • 19 träningspass
  • dryga 23 timmar
  • 1303 TSS (training stress score, läs mer om det här)
  • 2 vilodagar
Antalet timmar är väl inget att skryta med, men som tur var har timmarna varit effektiva vilket syns på den höga TSS:n. Om jag endast skulle ha kört distans (eller zon2 watt) så uppskattar jag att TSS värdet skulle ha varit 400-500 lägre! Så har ett betydligt högre TSS/h värde än vid vanlig lugn grundträning.

Nu är det en lugn/testvecka som gäller, lite träning men varje pass har ett syfte. Om en vecka skall jag återigen vara redo att kötta under en ny två veckors
period.

Nu är det vila tentplugg som har gällt igår, idag och imorgon så jag får skriva min första riktiga tentamen vid Högskolan Dalarna. Idrottsfysiologi är ämnet och mer specificerat handlar det sensomotoriska systemet, kroppens energi system och vår kropps cirkulation samt respiration. Intressanta grejer! Men vore skoj om jag kunde hitta plugghuvudet som försvann någonstans under gymnasiet. Nåja det kommer väl tillbaka med tiden igen. Det är väl som med all träning, desto mer man gör det, desto bättre blir man!

Men nu skall jag återgå till mitt ATPase, Krebs-cykel, Acetylcholen och Diastole samt diffussion läsning. Så fram tills imorgon får ni, med hjälp av den här bilden, börja längta efter snö och sol!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...