måndag 21 juli 2014

Sverige

Första dagen i mitt kommande studieland. Reste över med Grace från Åbo till Stockholm och som vanligt på båten så har jag stora problem att både få mat i mig och att sova. På grund av det så gick nästan hela den här dagen i "zombie-mode". Blev bara värre och värre hela tiden och när vi sist och slutligen fick vårt hotellrum vid Lugnet så somnade jag direkt. Sov som en stock en bra stund!
När jag väl vaknade bokade jag in en lägenhetsvisning för imorgon och tittade lite på kartan så att jag skulle hitta runt i två timmar på cykeln. Väl på cykeln fick jag snabbt bekräftat att Dala terrängen är lite annat än vad vi har i hemma i Österbotten, här finns ju till och med lite backar! Rullade på i knappa två timmar på östra sidan om staden och Garmin visade i slutet av rundan 650 höjd meter på 60 kilometer. Kan konstatera två saker: 1) Här kommer jag att trivas! 2) Ny större kassett måste köpas för att hålla kadensen på sunda nivåer.



Imorgon är det ny tag med bland annat lägenhetsvisning och Dalacup! Spännande dag på kommande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...