onsdag 23 juli 2014

Femma på Dalacupen

Igår hände det mycket. Inledde dagen med att titta på den lägenhet jag ville ha, allt var perfekt! Efteråt blev det många nervösa och spännande timmar av väntan.
Som tur var kom lite cykling i form av Dalacupen emot. Igår var det dags att köra Milsbovarvet vid Torsång. Grymt fint stället och grymt fin bana! Igår var det 33 startande totalt. Var lite osäker på benen och kroppen innan start då formen varit allt annat än närvarande sedan Syöte helgen. Hängde med till först en bit men sedan testade jag benen och bryggade tillsammans med en annan upp till Kastemyr som var dagens starke man. Kroppen ville inte samarbeta och efter ett halvt varv fick jag släppa. Väl nere i klungan började jag gå runt och benen blev bara bättre och bättre hela tiden kände jag så på samma ställe som jag blev inkörd på första varvet så prövade jag vingarna på nytt, inte heller den här gången blev det något långt försök.
På tredje och sista varvet var det flera attacker, gick på några och attackerade själv någon gång men inget såg ut att bli till något. Plötsligt sprack det bara av och fyra enskilda cyklister hade utrymme med någon ynka kilometer kvar. Attackerade själv med dryga kilometern kvar i hopp om att nå någon av dom som var nära framför. Lyckades inte med det, men klarade i alla fall att hålla mig före klungan. och komma in på en femte plats.

Riktigt roligt och givande träningstävling med hög nivå! Såna skulle man ha hemma också! Stor eloge till Henrik Öijer som arrangerar Dalacupen! Blir nog mera Dalacup starter för min del!
Lite eftersnack vid Torsångs Cafe


Efteråt cyklade vi på en liten grupp hem till Falun i mäktigt väder! Grymt fint!
Foto: Henrik Öijer
Efter cyklingen fick jag ett trevligt samtal! Jag hade fått lägenheten! Hurra! Största bekymret inför höstens flytt avklarat nu i och med att avtalet är skrivet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...