tisdag 5 februari 2013

Träningsläger nummer 1

Vårens första träningsläger kommer att hållas i Schweiz. Om ca en månad hoppar jag på flyget och tar med mig Rose crossen söderut. Ska bli toppen skoj att cykla kuperade grusvägs rallyn i mer än en vecka. Hoppas bara att alla mina planerade rutter är farbara när jag väl kommer dit. Risken med lägret är att det finns lite för mycket snö kvar och på så sätt kanske jag inte kan köra mina rundor som tänkt. Alla vägar som jag plottat upp i googlemaps ligger mellan 600 och 920 meter över havet, så det blir ju en soft version av ett höghöjds läger på sammagång! Men är vägarna så bra som de varit tidigare när jag sprungit och vandrat på dom så kommer det här att bli ett läger jag sent glömmer! Ser fram emot det Big Time!
Målet för lägret kommer att vara timmar och åter timmar, ingen tyngdpunkt kommer att läggas på fart. Sprätt i bena skall jag se till att fixa på det andra lägret!


Idag har jag jobbat, ätit god runebergstårta, spelat rinkbandy och blivit trött. Otrolig känsla när allt flyter i rinken. När allt känns perfekt när man byter om efter, enda tills man kommer hem och trött hammaren slår en i huvudet så pass hårt att man vill somna. Var inget svårt val att låta bli att cykla idag! Nya tag imorgon med cykling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...