onsdag 1 februari 2017

Det där med att vara smart

Förra inlägget handlade om att vara smart. Få en kontinuitet i träningen och börja bygga upp inför våren. Att vara smart höll inte i sig många minuter efter att inlägget publicerades för när jag skulle cykla iväg till DSA velodrom passet så lyckades jag få till en prakt vurpa i enda nedförsbacken på vägen till velodromen. Dålig uppmärksamhet på underlaget som ändrat från snöslask till ojämn is gjorde inte gott åt mig då jag susade fram i nästan 40km/h utför.

Nåja en öm kropp, ett blått och stelt knä klarade jag mig förhoppningsvis undan med. Tränade på velodromen direkt efter och det gick att cykla, dock inte smärtfritt. Idag fick kroppen vila då jag inte vilat sedan 22 januari. Det här kanske går under smart kategorin? Kände det att stel som en järnbalk så hade jag inget på velodromen att göra, inte heller vågade jag mig ut för att cykla och riskera en ny vurpa och trainer lockade inte på grund av att jag inte kan pressa knä nämnvärt.
Nåja nya tag imorgon bara, hoppas kroppen mår lite bättre efter smällen.

Dagens hemlagade mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...