söndag 24 januari 2016

Årets bästa träningsvecka

Nu såhär på söndag kväll kan jag lätt konstatera att denna vecka har varit den bästa hittills under 2016 sett till träningen. Veckan började ju med att jag laddade batterierna uppe i Ume! Bästa möjliga starten! Hann köra ett gympass där i måndags, väl här nere i Falun så har jag kört två till och kroppen svara bra på dem, ryggen bråkar inte alls i gymmet nu vilket är skönt!
Har övergett de djupa knäböjarna jag körde i höstas till förmån för knäböj ner till 90 gradig knävinkel. I klartext betyder det att jag kan lyfta tyngre och på sätt bli starkare och bättre på att utveckla i de mest kritiska vinklarna för mig som cyklist.

På trainersidan har jag ju skrivit om ett anta fina pass som jag kört i veckan. Blivit två svettiga pass med rejält med syra i benen, två med längre arbetstid utan syra och tre med relativt låg belastning. Mest nöjd är jag över gårdagens pass då känslan var att jag bara ville fortsätta och fortsätta köra på 340watt. Kändes som bomull för benen att hålla de watten!

Där var väl min vecka i stort sett! Siktar på att avsluta januari med en minst lika bra vecka nu under vecka 4 som kommer emot med stormsteg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...