måndag 15 december 2014

Det rullar på

Slutspurt i skolan nu innan julledigt. Var tenta i fredags och då avslutades hela idrottsfysiologi kursen så nu borde jag ha grunden till varför vi tränar vad och hur vi ska träna för att utveckla vissa egenskaper. Skoj!

Träningen har rullat på, förra veckan var kvalitativ till max. Vill köra hårt men inte dra på mig en massa timmar som skulle försämra benen inför idag då de var ett riktigt VO2Max test på schemat. Jämfört med förra gången så var det idag inget spontantest i undervisningen utan nu var det för att få riktiga värden att kunna jämföra med i framtiden. Formen är, och skall heller inte vara bra nu just så var överraskande att det gick så pass bra som det gick! En snabb jämförelse till förra gången var att jag nu klarade av högre laktat, hade "rättare" pulsbild över hela testet och att jag nu fick ett värde på mitt VO2Max! Kommer att bli skoj att se hur pulsen, laktatet och ventilationen ändras framöver med mer och bättre träning!

Cykeln ch utrustningen som garanterar sur miljö!

Fick se lite snö under helgens minidistanspass

Nu är det bara att gasa på vidare. Fyra fullspäckade dagar innan jag bordar båten till Finland! Då jag kommer till Åbo på lördag morgon är det precis fyra månader sedan jag sist hade min fot på finsk mark. Kommer bli två fina veckor hemma då man får träffa vänner och bekanta igen samt träna på platta vägar.


3 kommentarer:

  1. Skulle vara kul om du kunde ge en beskrivning hur testet genomförs, vad testet ger för resultat, hur man skall tolka resultatet.

    Häls Team jartska

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...