fredag 24 maj 2013

Snöpligt slut

Cykelfylld kväll igår. Hann med att Köra GP-träning med Kenneth och delta en stund på klubbens runda. Utöver det hann jag även inviga flickvännen i den fina sporten cykel. Nöjd var hon efteråt så blir nog flera turer på landsvägscykeln har jag på känn!

Just den där GP träningen som vi körde känns väldigt givande nu just. Ute vid Torsvikens travbana finns en liten sluten asfaltsbana på ca 400 meter. Har ingen aning om vad den var ämnad för när den byggdes på förra millenniet men i dagsläget är den perfekt för att träna kurvtagning vid höga hastigheter. Kör man den hårt och jagar fina tider går varvet runt 40 sekunder och innehåller 3 max spurter. Både kurv-tekniken och igångdragen får lite träning på den här banan. Blir med all säkerhet flera varv på banan i sommar trots att jag redan fick en 40-50 varv igår. Tyvärr är inte banan grusfri utan där finns smågrus på vissa ställen som gör att man skall ta det försiktigt, så att man inte får hälsa på asfalten! Så tänker ni ta er dit så skall ni köra många varv lugnt innan ni börjar köra hårdare.
För att skarva passet lite så styrde vi tvåhjulingarna mot torget för att sluta upp med flertalet andra cyklister, perfekt avslutning! Måste helt klart få kroppen i det skick att jag inte behöver planera träningen efter hur frisk jag är utan att jag kan planera träningen efter tisdags- och torsdagsrundorna. Nästa vecka då kör vi!
Tyvärr fick inte kvällen ett värdigt slut. Andra punkteringen år 2013 slog till.
GoPron fick vara med
Gänget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...