lördag 20 april 2013

Morgonstund har kolfiber i mund

Första hårda passet med medellånga hårda drag här i Finland idag. Planen var några tre minutare nära max tillsammans med Kenneth runt PP-Runt banan. Efter lite punkteringsbesvär och hämtning av nytt däck så fick vi kört fyra stycken riktigt fina tre minutare och två stycken tunga en minutare i relativt blåsiga förhållanden. Trött blev åtminstone jag, så jag fick ut det jag ville ur passet fast kanske inte hastigheterna ännu var riktigt så höga som jag vill. Men det kommer under våren är jag säker på.

Bortsett från den fina träningen jag fick så var Lightweight-hjulen glädjeämnet för dagen! Kändes bara rätt! Lätta, styva och överraskande okänsliga i kantvinden. Kan knappt vänta tills nästa lördag när det blir att tävla på dom! Extra mental kraft ger dom också åt en av det otroliga ljudet dom har, roligt att attackera och köra hårt med sådan hjul.
Lightweight for Rose
Ikväll blev det en toppen rehabrunda för att föra kroppen lite närmare cykelns inställningar och för att rulla bort slagget från idag ur benen. Efter morgondagens 4-timmars-runda och måndagens hårdare pass skall kroppen vara van med X-Liten min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...