torsdag 11 april 2013

Mallorca, dag 14.2

Bästa dagen hittills! Allt, allt gick toppen! Coll de Soller bestegs lätt av bara farten, uppför Puig Major rullade jag in ett nytt PB utan att pressa mig och samma gällde även Sa Calobra! Roligt när fjolårets tider bara flyger iväg. Trots personliga rekorden i backarna som kom det roligaste efter tre nämnda backar. När jag logiskt sätt skulle börja krokna så blev bara benen bättre och bättre! Stigningen mellan Lloseta och Alaro gick med galant 2 drev tyngre utväxling än sist, Coll d'Orient och Coll de Honor försvann bara under cykeln och när 3200 höjdmeter och 140 km var cyklade lag jag i tempo växeln och körde mellan 35km/h och 40km/h utan problem en timme. Kändes precis som att jag inte skulle ha klättrat hela dagen!
Blev totalt 174 kilometer på knappa sju timmar innehållande 3250 höjd meter. Toppen!
Slingrande väg till Sa Calobra
Ännu mera av föregående sort 
Dagens största prövning
Min vätske påfyllning efter 100 kilometer
En nöjd Vikars efter att sista berget var bestiget



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...