onsdag 28 december 2016

Reviderad julledighet

TJÄÄÄÄNA! God hJul och Gott nytt år och allt det där formella. Hoppas ni har haft en bra tid sedan sist, vart alltför länge sedan sist, igen. För egen del så skulle träningen skruvas upp en nivå efter förra inlägget men kroppen svarade snällt med att inte tåla träningen jag planerat. Tål inte tuffa pass ännu på samma sätt som innan skadan som avslutade förra säsongen. Känns som att det tar minst ett dygn längre för att uppnå en okej återhämtning jämfört med hur det var i somras.
Jag accepterade det, för ärligt talat hade jag varit överraskad om jag lyckats sudda ut tre månaders ofrivillig vila på runt två månader inklusive några förkylningsdagar. Var fast besluten på att rätta till problemet över min långa julvistelse jär heim i Finland. Tre veckor fyllda av träning på lätt intensitet och med hög volym var tanken, dag ut och dag in. Gick så långt att jag skrotade Raphas #Festive500 och skapade ett större och bättre #pettssonFestive1300. Skulle med andra ord cykla totalt 1300 kilometer under vecka 51, vecka 52 och vecka 1.

Hur har det gått? Eller ja hur gick det? Åt sjuksängen! Började bra men som julklapp så fick både jag och Anna en rejäl dos av vinterinfluensan. Sååååatttääääää, jag tränar magen med att hosta, jag tränar käken genom att äta och jag tränar tålamodet genom att inte gå genom väggar. Uthållighetsträningen är så 2015....

Nya tag nästa år för min del. Målet för vintern, Nordiska mästerskapen på velodrom har jag preliminärt strukit då jag inte alls är nära någon som helst form för att ens får träning av tävlingarna. Nu blir det bara att börja om i januari efter en december innehållande en mindre träningskatastrof.

Svårt att vara såhär glad idag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...