söndag 17 maj 2015

Ny nisch?

Förra helgen var jag och hjälpte till i Roses monter under UNT Bike Weekend. Där hade vi många fina cyklar men bland dem fanns några som stack mer i mina ögon. Dessa var skivbromsade landsvägscykeln Xeon CDX, Fatbiken The Tusker och 29er Dr. Z.

Tusker
Xeon CDX
Alla de här hade något speciellt som gjorde att de väckte ett litet "ha-begär". CDX:ens bekvämlighet i kombination med hydrauliska skivbromsar är en häftig kombination. Tuskers lekfullhet överraskade rejält! Hade trott att en fatbike skulle vara fat och seg men så fel jag hade! DR. Z tog jag till och med ut för en lite testrunda efter mässdagen. Var mer än skoj att cykla en riktig mtb i rätt storlek! Fick till och mer tankar om att utöka garaget till nästa säsong, men de tankarna försvann lika snabbt som jag kom på att jag bara är en studerande.

Nöjd studerande landsvägscyklist med ett sug efter en mtb
En Psycho path med XTR Di2 och en Dr. Z
Suget efter en mtb hade lugnat ner sig rejält över veckan men igår när Anna och jag var ut och promenerade i Jungfrubergsterrängen så kom hela suget och lite till tillbaka! Underbara stigar som man bara flowa fram på! Kanske någon tävling i Långloppscuppen vore fint komplement under våren 2016? Skulle helt klart bli en bättre cyklist av lite mtb nötande, så vi får se om Pettsson syn på något XCM eller långlopp under nästa säsong!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...