lördag 18 april 2015

Inför Lattomeriajo 2015

Jepps, imorgon var det så dags för landsvägssäsongen som startar med Lattomeriajo, eller Lattis som loppet kallas. 105 blåsiga kantvindskilometrar skall avklaras innan en segrare koras och många kandidater till vinsten finns det i och med att hela 130 stycken står på startlinjen! Största startfältet jag någonsin startat i!

För egen del förväntar jag mig inte så mycket.Var bra på gång efter påsken men dosen feber jag fick för en vecka sedan sänkte mig en bra bit. Så därför har jag ett enkelt mål imorgon, nämligen att hjälpa vårt nya lag till framgång och på kuppen bli trött! Prestationsmässigt vet jag inte riktigt var jag står för tillfället men det visar sig ganska snabbt efter att loppet är igång. Angående att köra i ett lag så skall det bli underbart skoj att få köra i ett lite större lag och försöka samarbeta fram ett resultat! Som gammal lagidrottare så är det just lagdelen jag saknat lite sedan jag började med cyklingen, men nu blir det som sagt förändring på den biten!

Imorgon så ser vi hur det går och imorgon kväll så kan ni läsa hur det gick!
Några timmar bil sittandande hör till tävlandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...