lördag 17 augusti 2013

Inför SFIM

Efter att ha titta dom sista målgångarna på dagens SFIM-tempo så måste jag bara medge att vissa kör förbannat hårt! Bara att visa åt dom imorgon var skåpet skall stå, eller åtminstone försöka göra det. På programmet finns 101km kantvindsfest. I vår start finns Elite, U23 och H18 och sammanlagt är vi strax över 20 (23 på listan men räknar med litet svinn). Att antalet cyklister är så lågt kommer att föra med sig tre saker: 1) Ingen kommer att vilja jobba i den tuffa motvinden till först. 2) Ingen, INGEN kommer att slippa enkelt undan i kantvinden på Kanäsvägen.
Blandar man alla ingredienser så blir det lätt att morgondagens lopp kan bli säsongens tuffaste. Som tur var har jag bara två andra U23 att vakta så det borde jag nog klara av tycker jag. men som sagt kantvinden kommer att spela alla ett spratt under ovannämnda väg, vilket får mig att gissa att det inte kommer att finnas någon huvud klunga i vår tävling, snarare 3-4 grupper om 4-6 cyklister vardera, gäller helt klart att bara sitta rätt när det händer!
Morgondagens bansträckning. Med nedre triangeln två varv blir det  101km


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...