söndag 4 november 2012

Hello, I'm back!

Precis de orden, som uttrycks i den klassiska filmen "Independence Day", ropade mitt högra knä skadeglatt åt mig när jag skulle stiga upp ur soffan igår kväll/natt. Fanns ingen kraft i det och det smärtade otroligt när jag försökte trycka ifrån med höger benet.
Som tur var smärtan altför bekant, och för att testa min teori så prövade jag sträcka ut framlåret genom att sätta hälen i baken. Lämnade en skrattretande margnal på 20cm mellan hälen och baken.... Fick med andra ord fast slaget att framlåret är för spänt, troligtvis från att jag tränat ganska mycket nu under veckan i jämförelse mot tidigare i höst och på detta vis har det blivit lite överansträngt.
Som kur till detta kör jag med stretching, Voltaren gel och varm-kall behandling. Hoppas att det reder upp sig snabbt för jag vill inte missa flera dagar träning, speciellt när vägarna är torra och himmeln är blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...