torsdag 30 maj 2013

Tre dagars sysslor

Börjar bli tre dagar sedan jag bloggat ordentligt så här kommer nu lite snabbt om vad som hänt. Fått lite överraskningar från Rose, kommer mera i ett annat inlägg. Klipp och trimmat gräs runt, mellan och bredvid gravstenar, uppskattningsvis 5000 stycken på tre dagar. Tur att jag får sällskap från och med nästa vecka säger jag bara! Hann också med klubbens årsmöte mitt bland allt annat. Såklart har det ju blivit lite träning också, två hårdare pass och ett distans pass. Hann också med klubbens årsmöte mitt bland allt annat.

Nåja till träningen. I tisdags körde jag back intervaller med crossen, tungt. Var svårare än vanligt då dom som sköter om backen hade lagt ut nytt grus på vägen, vilket gjorde att fästet var ännu sämre än vanligt. Fick åtminstone bra träning och helt ok tider, långt ifrån fjolårets men det kommer väl.
Testade toppen Rose byxor på toppen av det lokala berget.


I onsdags blev det två pass, pendlingstempo och distans. Två riktigt fina pass med en rejäl urblåsning av systemet redan före klockan 7 på morgonen och en behaglig hundring i underbart högsommar väder på kvällen. Topklasse enligt Tour! Topp betyg åt vägen mellan Pörkenäs och Grisselören, bättre än asfalt!
Njuter på grus med lvg
Vackert
Idag blev det premiär på klubbens tempobana. Hela 14(!) stycken var vi som körde, måste vara något slags rekord! Hade inga förväntningar då jag är sliten från jobbet och inte hade bjudit till på utrustnings fronten. Men visst rullade Rosen ändå! 9.56 blev tiden och jag är lite chockad! Allas tider kommer imorgon här på bloggen.
För att avsluta kvällen blev det en glassrunda med hjärtat ut till fäboda. Tror bestämt att hon börjar tycka om landsvägscyklingen!

Nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...