måndag 13 maj 2013

U-sväng

Livet kan allt göra u-svängar! Igår när jag hade kört ner hit till Åbo började jag direkt må halv dåligt, svettades hela tiden och var super trött. Efter att ha packat upp mitt liv ur väskorna och gjort mig klar för att krypa till drömmarnas värld så bestämde sig kroppen att jag inte alls ska få sova! Fyra timmars stirrande i taket och en genom svettig Pettsson som mådde riktigt illa blev resultatet av det.
Fick ju till sist börja sova, men tror ni inte att dom just idag klockan 7.OO inledde balkong uppfräshing på huset jag bor i. Dit for den sömnen! Låg kvar i sängen till klockan 11 då det var dags att söka sig till skola, men oj vad sliten jag var! Fanns ingen som helst lust att ens tänka på studier trots att det bara handlade om 4 timmar i labbet. Ville bara hem till en säng utan störande faktorer.
MEN efter en stund i labbet svängde allt! Plötsligt kändes allt på topp, livet lekte! Hade slutat att må illa, slutat att svettas, slutat att gäspa, slutat att drömma sig hem till lugn och ro och istället börjat planera en cykeltur till ikväll! Tänk vad det svänger!
Nu sticker jag med andra ord ut i solen och vårvärmen (18grader!) och trampar lite lungt bland dom gröna träden här i Åbo. Hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...