onsdag 8 maj 2013

Satakunnan ajot, dag 2

Andra dagen på Satakunnan ajot blev en jobbig historia för alla inblandade. Jobbigt för mig blev det då jag stannade kvar på hotellet med luftrör som inte ville samarbeta trots att jag ville tävla, ibland måste man spela klok och tänka lite längre fram än bara någon timme. Dom som tävlade hade det trots allt lite jobbigare än mig trots att tävlingen gick i makligt tempo. Orsaken till detta var vädret som bjöd på vågrätt regn och fyra grader.
Följden av detta var att jag inte var ensam som inte startade samt att närmare 20 stycken cyklister steg av under det 125 kilometer långa loppet. Alla dessa lär ska ha klagat på att varken deras händer eller fötter klarat mera.
Resultatmässigt så blev dagen relativt bra för NCK, Jaakko spurtade in på en 7. plats i klungspurten, det blev bästa resultatet för oss under hela helgen. Kenneth kom in i den decimerade klungan på en 21. plats. I totalen så gjorde dagens  många avbrytningar att det blev stora förändringar för oss. Jaakko steg från ca 20. till 16. och Kenneth steg från ca 35. till 22..
Svider brutalt att hälsan tvingade mig att avstå från tävlingen då jag låg på en 15. plats inför samt då jag visste att avslutningen skulle ha passat mig. Men som sagt hälsan är viktigare än en liten tävling som inte alls finns med på listan av dom viktigare tävlingarna.

Resultat

Bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...