söndag 11 december 2011

Sammanfattning av vecka 49

Kom på att jag inte hade stretchat på länge så jag töjde på benen lite nu ikväll. Skäms otroligt mycket för hur dåligt jag skött om min kropp. För fyra år sedan gick jag ner i båda spagaten och hade mindre än 10 centimeter till golvet i split. Nu får jag nästan mardrömmar om jag tänker på hur långt ifrån den vigheten jag är. Får ta stretchningen som ett sid projekt nu i vinter för såhär kan de inte vara.

Men här kommer veckan i siffror:
Antal pass: 9
Sammanlagd tid träning: 904min (15h 4min)
Sammanlagd sträcka: 258,05km

Måndag: -Mtb 152min 34sek, 55,12km
Tisdag: -Mtb 152min 50sek, 56,47km
Onsdag: -Watt test 42min
              -Ishockey 50min
Torsdag: -Stretchning - ben 10min
              -Mtb 132min 29sek, 43,2km
Fredag: Vila
Lördag: -Mtb 299min 35sek, 103,26km
Söndag: -Ishockey 55min
             -Stretchning - ben 10min

Relativt nöjd med veckan, klarade ju mitt kilometer-mål för 2011 i lördags. Tyvärr lämnade trainer passen bort, en nu inkommande vecka kommer de tillbaka och de kommer att vara lite längre än vad de varit hittils. Ispassen kommer att vara åtminstone tre stycken och mtb rundorna kommer inte att vara mer än max 4. Kommer även att försöka vänja kroppen vid löpning, imorgon tidigt kommer jag att dra på mig löpskorna o springa en runda på hela 2 kilometer. Kommer att räcka bra åt min kropp då jag endast har sprungit tre (!) gånger sedan april. Vartefter att kroppen blir van med stötarna som löpningen ger så får jag börja förlänga rundorna. Ser kort sagt fram emot en ny vecka med ny möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...