onsdag 7 december 2011

Watt test

Har nu kört mitt livs första "test" på trainern. Körde väldigt simpelt, med uppvärmning 25 min, 5 min test och 10 min nedvärmning. Som sagt var testet mitt första, så nybörjar dummern i mig började testet allt för hårt. Hade runt 530 W de första 20 sekunderna med en watt-peak på 567 W. Kan jämföra dom här värdena med att totala snitt watten som slutade 447 W så ser man att kurvan inte precis var stigande genom hela testet. När Martin och jag efteråt kollade och jämförde såg man klart och tydligt när jag var som djupast ner i dalen, innan envisheten tog vid. Botten nådde jag strax efter halva testet, men som sagt så hittade jag krafter och höjde effekten mot slutet.
Är helt klart nöjd med resultatet speciellt när det var första gången, blir att träna hårt nu till mitten av januari då jag ska testa på nytt. Med den erfarenhet som jag fick idag så borde inte 450 watt i snitt vara nått problem på 5 minuter, skulle inte ha varit problem idag heller om jag undvikit peaken i början. Om man räknar om värdet till  W/kg med dags vikten så blev resultatet 5.08 W/kg. Vet inte om de är realistiskt men skulle vara roligt att höja W/kg värdet till 5.50. Borde inte vara omöjligt då värdet styrs av kroppsviken som jag minska på hela tiden.

Nu blir det hockey. Känner mig som Bambi redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...