torsdag 1 december 2011

Broderier och svetsning

Har idag haft en prova på nytt dag i arbetet. Igår när jag gick och sova tänkte jag "man skall inte vara rädd för utmaningar" och jag kan nog säga att dagens utmaningar var nästan för mycket för mig :). Började dagen kl 8 med metallslöjd, ett ämne som jag själv aldrig haft. Vågar påstå att eleverna visste mer än mig :). Nästa lektion var dagens botten napp med stort B. Textilslöjd var ämnet. Förstår mig inte alls på det, kan absolut noll om allt som har med sömnad att göra. Kommer inte ihåg när jag senast skulle ens ha sytt eller gjort något som kan förknippas med textilslöjd. Men nu har jag provat på att vara lärare i de två ämnen, troligtvis behöver jag aldrig mer i mitt liv undervisa i de ämnen, eller åtminstone inte i det senare.
Resten av arbetsdagen var bara bekanta ämne vilket var skönt. Räckte bra med förmiddagens utmaningar. Som tur var så är man tillsvidare ledig imorgon så då får man vila upp sig.

Nu blir det ett litet trainer-pass. 15x(30+30) blir det att lida igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...